Friday, October 18, 2013

က်မႏွင္႔ တတိယတန္းအေတြ႔အႀကံဳ

သူငယ္တန္းေက်ာင္းအပ္တုန္းက အရင္အပ္တဲ႔သူက တန္းခြဲ(ေအ) မွာေနရေတာ႔ ေက်ာင္းအပ္ေစာတဲ႔က်မကတန္းခြဲ(ေအ)ကုိေရာက္တယ္။
တစ္တန္းေရာက္ေတာ႔ အမွတ္ေတြနဲ႔ အခန္းျပန္ခြဲေတာ႔ စာသိပ္ေတာ္လြန္းတဲ႔က်မက တန္းခြဲ(ဘီ) ေရာက္သြားတယ္။ အဲ႔လို တစ္တန္းမွာ တန္းခြဲ(ဘီ) ေရာက္လို႔လည္း က်မမွာေထြေထြထူးထူး ၀မ္းနည္းမိတာမရွိခဲ႔ဘူး။ မရွိဆို က်မသူငယ္တန္းတုန္းက လူ အေယာက္ (၃၇) ေယာက္မွာ အဆင္႔ (၃၂) ရတာကုိ ေပ်ာ္လြန္းလို႔ အိမ္ကုိ ခုန္ေပါက္ေျပးလႊားၿပီး အေမ႔ကုိၾကြားရတာ အေမာေပါ႔။ ေနာက္ေတာ႔ အေမ ေျပာမွသိတယ္ အဲ႔ဒါ “ညံ႔” တာတဲ႔။ ဒါလည္း မမႈပါဘူး။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ႔ သူငယ္တန္းကေန တစ္တန္း၊ ႏွစ္တန္းကုိ စာေမးပြဲသြားမေျဖ၊ ေအာင္စာရင္းသြားမၾကည္႔ပဲ ေရာက္သြားတယ္လို႔ ကုိ
ထင္ခဲ႔ဖူးတာကုိး။ း)

သံုးတန္းေရာက္ေတာ႔မွ စာေတာ္တဲ႔သူကုိ ဆရာမေတြခ်စ္တယ္ဆိုတာကုိ က်မစသိတတ္လာတယ္။ ဆရာမေတြဟာ က်မတုိ႔ အမွတ္ေတြ ေၾကျငာတိုင္း ေအခန္းက လူေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ ႏွိမ္ကြပ္ေျပာေလ႔ရွိတယ္။ ခု အသက္ႀကီးလာေတာ႔ ဆရာမေတြ ႏွိမ္ေျပာခဲ႔တယ္ဆုိတာက ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ရွိေအာင္ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္လို႔ ေျပာင္းေတြးမိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေတာ္တဲ႔အခန္းမွာ ေနခ်င္စိတ္အဲ႔ဒီအရြယ္မွာ စျဖစ္ပါတယ္။

က်မ သံုးတန္း(ဘီ) ခန္းမွာေတာ႔ သိပ္မညံ႔ဘူးရွင္႔။ အဆင္႔(၁) ကေန (၁၀) အတြင္းေတာ႔ အၿမဲ၀င္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဘီခန္း (၁) ကေန (၁၀) ဆိုတာေအခန္း သာမန္ေတြေလာက္ပဲရွိတယ္ေလ။ ကဲ ထားပါဦးေလ… အဲ႔ဒီအခ်ိန္တုန္းက က်မသူငယ္ခ်င္းေတြက ခင္ႏြယ္ႏြယ္ထြန္း၊ ေက်ာ႔ေကခိုင္၊ ေဆြဇင္ထြန္း၊ လိႈင္ဘုန္းျမင္႔ ႏွစ္ေယာက္တြဲထိုင္ခံုေတြမွာ ႏွစ္ေယာက္တတြဲစီေပါ႔။ အဲ႔ဒီထဲမွာမွ လိႈင္ဘုနး္ျမင္႔ နဲ႔ ေဆြဇင္ထြန္း ကုိမွတ္မွတ္ရရျဖစ္တယ္။ျဖစ္ဆို အမွတ္ရစရာေတြကလည္း ရွိခဲ႔တာကုိး။

လိႈင္ဘုန္းျမင္႔က က်မကုိ ေျပာတယ္။ သူက သူငယ္တန္းမတက္ခင္က ေလယာဥ္မယ္လုပ္ခဲ႔တာတဲ႔။
သူငယ္တန္းတက္မွာမို႔ အဲ႔ဒီအလုပ္ကထြက္ခဲ႔တယ္လို႔ က်မကိုေျပာတယ္။ က်မေလ ပါးစပ္ေလး ေဟာင္းေလာင္းနဲ႔ အထင္ႀကီးလိုက္တာမေျပာပါနဲ႔ေတာ႔။ က်မသိတာက ေလယာဥ္မယ္ဆို လွတယ္။ ေက်ာ႔ေက်ာ႔ေလး ေမာ႔ေမာ႔ေလးေပါ႔။ သူကလည္းျဖဴျဖဴေလးနဲ႔ ခ်စ္စရာေလးဆိုေတာ႔ က်မလည္းယံုမိတာေပါ႔ေလ။ (အမွန္က ပိန္းတာ ဟီး ဟီး)

ေနာက္ ေဆြဇင္ထြန္းကက်ေတာ႔ ဇာတ္လမ္းေတြဆင္ၿပီး အရုပ္နဲ႔ ကစားၾကတဲ႔ေနရာမွာသိပ္ေတာ္တယ္။
သူကျဖဴျဖဴလံုးလံုး တရုတ္မေလး။ က်မတုိ႔ငယ္ငယ္တုန္းက စကၠဴေပၚမွာ အရုပ္ဆြဲ ကဒ္ထူနဲ႔ကပ္။ အက်ၤ ီမ်ိဳးစံု ကုိယ္႔ဘာသာကုိယ္ဆြဲၿပီး ဇာတ္လမ္းဆင္ေဆာ႔ၾကတာ။
က်မမွာ ကုိယ္တိုင္လုပ္ထားတဲ႔ မိန္းမတစ္ရုပ္၊ ေယာက္်ားတစ္ရုပ္ရွိတယ္။ အက်ၤ ီေတြဆိုလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒါေပမယ္႔ က်မက ဇာတ္လမ္းမေျပာတတ္ဘူး။
အရုပ္ေတြနဲ႔ စကၠဴအက်ၤ ီေတြကုိ ဖတ္စာအုပ္ေတြ ၾကားထဲညွပ္ၿပီး ေက်ာင္းကုိယူလာၾကတယ္။ ဆရာမေရွ႔ေဆာ႔မိရင္ အသိမ္းခံရလို႔ အတန္းခ်ိန္ေျပာင္းၿပီဆိုရင္
ခံုေအာက္ကုိ ဆင္းထိုင္ၿပီး ေဆာ႔ၾကေတာ႔တာပဲ။ အဲ႔ဒါေန႔တိုင္းနီးပါးေဆာ႔တာ။

ဒီလိုနဲ႔ ေဆာ႔လိုက္၊ စာသင္လုိက္နဲ႔ တေျဖးေျဖး အတန္းတင္စာေမးပြဲႀကီးနီးလာပါေရာလား။
ျမန္မာစာေျဖတဲ႔ေန႔၊ အဂၤလိပ္စာေျဖတဲ႔ေန႔ အားလံုးအဆင္ေျပတယ္။
သခၤ်ာေန႔ … ဇာတ္လမ္းကစၿပီ။ က်မကစာရတယ္။ ဒါေပမယ္႔ စာေမးပြဲေျဖရင္း အမွတ္(၄၀) ဖိုးေလာက္ပဲေျဖရေသးၿပီး အိပ္ခ်င္လာတာနဲ႔ စားပြဲေပၚေမွာက္အိပ္မိသြားေရာ။
သခ်ၤာတို႔၊ အဂၤလိပ္တို႔က ေစာၿပီးတတ္တာမုိ႔ အတန္းေစာင္႔ဆရာမကလည္း ၿပီးလို႔အိပ္တယ္ထင္ၿပီး သူကလည္း မႏိႈး၊ ကုိယ္ကလည္း မထနဲ႔ ပထမေခါင္းေလာင္းထိုးတဲ႔အခ်ိန္မွာ က်မႏိုးလာတာေပါ႔။
အဲ႔ဒီက်မွ က်မေျဖထားတာျပန္ၾကည္႔မိေတာ႔ ေအာင္မွတ္ေလးတင္ရွိေသးတယ္။ အခ်ိန္ကလည္း ၅ မိနစ္ပဲက်န္ေတာ႔တယ္။
တခုခုမ်ားမွားလို႔ကေတာ႔ က်ၿပီပဲလို႔ေတြးလိုက္မိတာနဲ႔ က်မ တျဗဲၿဗဲ နဲ႔ငိုပါေလေရာလား။

က်မတုိ႔စာေမးပြဲခန္းကုိ ဆရာမႏွစ္ေယာကေစာင္႔တယ္။ တစ္ေယာက္ ဆရာမေဒၚတင္မိုးေအးဆိုတဲ႔ ဆရာမ။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကုိေတာ႔ က်မ မမွတ္မိေတာ႔ဘူး။ က်မက အသည္းအသန္ေတြငိုေနေတာ႔ ဆရာမကပါ ငိုေရာ။
ဆရာ၊တပည္႔ႏွစ္ေယာက္ ငုိရင္း ဒုတိယေခါင္းေလာင္းထိုးသြားေတာ႔ က်မဆက္ေျဖလို႔ မရေတာ႔ဘူးေလ။ ဆရာမက ငိုရင္းနဲ႔ပဲ က်မတုိ႔ ေက်ာင္းဂိတ္၀ထိလိုက္ပို႔တယ္။ က်မကလည္း ငိုရင္းပါသြားတာေပါ႔။
ဆရာမက အေမ႔ကုိ အက်ိဳးအေၾကာင္းေမးေတာ႔ အေမက အ၇မ္းစိတ္မေကာင္းျဖစ္ေပမယ္႔ က်မကငိုေနေတာ႔ မဆူရက္ဘူး။
အမွန္ဆို အေမက စိတ္ဆတ္တယ္၊ ငိုတာလည္းသိပ္မႀကိဳက္လွဘူး။ ဒါေပမယ္႔ က်မက တလမ္းလံုး ရိႈက္ႀကီး တငင္ငိုေနေတာ႔ အေမက စိတ္ရွည္ရွည္ထားၿပီး စိတ္သက္သာေအာင္

“သမီး အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲစားမလား” တဲ႔ဆိုၿပီးေခ်ာ႔ရွာပါတယ္။


အဲ႔ဒီမွာ က်မက“စားမယ္” လို႔ေျပာရင္း အလံုဘူတာနားကဆိုင္မွာစားၾကတယ္။


က်မက စားရင္း၊ ငိုရင္း တစ္ပြဲလည္းကုန္သြားေရာ မ်က္ရည္၀ိုင္းတဲ႔ မ်က္လံုးႀကီးေတြနဲ႔ အေမ႔ကုိ ေမာ႔ၾကည္႔လိုက္ၿပီး အေမ႔ကုိ စကားတစ္ခြန္းေျပာလိုက္တယ္
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

“ေမႀကီး သမီးမ၀ေသးဘူး ေနာက္တစ္ပြဲစားခ်င္တယ္” လို႔ …………

အေမက စားေမးပြဲမေျဖႏိုင္ရတဲ႔ၾကားထဲ ငတ္ႀကီးက်ေနတဲ႔ သူ႔သမီးကုိ စိတ္တိုေပမယ္႔ စိတ္တိုရအခက္ျဖစ္ေနတဲ႔ပံုကို ခုထိျမင္ေယာင္တုန္း ဟိဟိ....

မွတ္မွတ္ရရ က်မသံုးတန္းတုန္းက အေတြ႔အႀကံဳေလးပါ။ အဲ႔တုန္းက တကယ္ကုိ ၀မ္းနည္းငိုေၾကြးခဲ႔ရတာေပမယ္႔ ခုခ်ိန္ျပန္စဥ္းစားေတာ႔ ရယ္ခ်င္စရာေလးမို႔
သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ေရးလိုက္ပါတယ္။

သူငယ္ခ်င္းေတြ ေပ်ာ္ရႊင္ရယ္ေမာႏိုင္ၾကပါေစ။

2 Comments:

San San Htun said...

စာေမးပြဲခန္းထဲမွာ အိပ္တဲ့သူ တခါမွ မၾကံ ုုဖူးေသးဘူး..ေတာ္ေတာ္ငတ္ၾကီးက်တဲ့ ၾကယ္ၿပာေလးပဲ...ကြ်န္မလည္း ငယ္ငယ္တုုန္းက အဲဒီလိုု အရုုပ္ေတြနဲ ့ကစား.. မယ္ေထြးေလးပံုုၿပင္ေတြကိုု ေက်ာက္သင္ပုုန္းမွာ ဇာတ္လမ္းဆင္ေရးၿပီး ၾကီးခဲ့တာ..တိုု ့မ်ား ငယ္ငယ္တုုန္းက ခုုေခတ္လိုု တီဗီြေတြ၊ အင္တာနက္ေတြ မေပၚေသးေတာ့ အေတာ္ေဆာ့ခဲ့သား..ေနာက္အပိုုင္းေတြ ေရးဦးေနာ္..

ၾကယ္ျပာ said...

ဟုတ္ပါ႔ ... ငတ္ႀကီးက က်သလားမေမးနဲ႔ ဟိ

လာဖတ္တာေက်းဇူးတင္ပါတယ္။